דילוג לתוכן הראשי

קנאביס לחולי אסטמה

קנאביס לחולי אסטמה

.מחקרים חדשים מוכיחים שוב את התועלת של צמח הקנאביס לחולי אסטמה
אסטמה היא מחלה כרונית אלרגית חסימתית של דרכי הנשימה העליונות, והיא אחת המחלות הכי שכיחות אשר מונה למעלה מ-300 מיליון חולי אסטמה ברחבי העולם. בישראל לבדה ידוע לנו על כ-400 אלף חולים ולמעשה לכל אחד מאיתנו יש חבר, בן משפחה או עמית מהעבודה אשר חולים באסתמה.

אסטמה ידועה כמחלה הטרוגנית – כלומר בעלת מספר סיבות שונות לפרוץ המחלה (כמו גנטיקה, אקלים ותזונה).
הפתופיזיולוגיה של המחלה מאופיינת בדלקת הנוצרת עקב רגישות-יתר של דרכי האויר ומתבטא בהיצרות והתכווצות של דרכי הנשימה העליונות (סימפונות) , היווצרות בצקת ויצירת רירית. במצב זה החולה נכנס לקוצר נשימה וחוסר יכולת לשאוף אוויר.

הסטוריה קנאביס לאסטמה

החל משנות ה-50 של המאה הקודמת, כאשר הסיקו החוקרים כי המחלה היא מחלה אלרגית דלקתית, החלו השימושים במרחיבי סימפונות כגון סאלבוטמטול, המוכר לנו כ'וונטולין' וטיפול בסטרואידים. דבר פחות ידוע הוא שמחקרים שנעשו על צמח הקנאביס מצאו כי חלק קטן מהרשימה הארוכה של סגולותיו הרפואיות, הן הרחבת הסימפונות ומניעת דלקות בדרכי הנשימה.

עם התגברות התודעה על סגולותיו של צמח הקנאביס בשנות ה-60, עלתה תיאוריה שטענה שמריחואנה מיטיבה עם חולים הסובלים מקוצר נשימה ואסטמה.

מחקרים קנאביס ואסטמה

במחקר שנערך בשנת 1974 בבית הספר לרפואה סיינט ג'ורג שבבריטניה גילו חוקרים כי THC (החומר הפעיל בקנאביס) גורם להרחבת הסימפונות אצל חולי אסטמה. המחקר נערך בחולי אסטמה יציבים הן בבליעה והן בעישון.
במחקר נוסף בביה"ס לרפואה שבטוקיו, יפן, בשנת 2005 גילו החוקרים כי קולטנים אנדוקנבינואידים מעכבים דלקות ניורוגניות בדרכי נשימה של חזירים וכך מונעים הצטברויות של מוקוזה שגורמות לקוצר נשימה במצב של אסטמה ודלקת סימפונות (ברונכיטיס).

מחקר אחר שנערך ע"י סטודנטים ביוהנסבורג בגרמניה בשנת 2011 על עכברי מעבדה הראה כי ישנו דיכוי של תגובה חיסונית אלרגית לעכברים שקיבלו THC וכך בעצם נמנעת תגובה אלרגית חריפה.

לאחרונה גילתה קבוצת מחקר בינלאומית מדוע מריחואנה גורמת לשיעול במצבים מסוימים, אך עשויה למנוע היצרות של סימפונות ושיעול באחרים.

בדיווח בכתב העת Nature, מדענים מהמכון לרפואה ניסויית בבודפשט (הונגריה), האוניברסיטה של נאפולי (איטליה) ואוניברסיטת וושינגטון (ארה"ב), הראו כיצד האנדוקנבינואיד "אננדמיד" משפיע על דרכי הנשימה של הריאות. במחקרים בבעלי חיים (חזירים ושרקנים), אננדמיד היה בעל השפעה כפולה על היענות הסימפונות.

האם אנחנו קרובים למציאת תרופה חדשה המכילה THC? ממצאים אלו יכולים להוביל לטיפולים טובים יותר למחלות בדרכי הנשימה – לנו נותר רק לקוות שהאנשים האמונים על התחום של בריאות הציבור ישימו סוף סוף את טובת החולים לנגד עיניהם…
יש לציין שעל אף המחקרים, האסתמה אינה מופיעה ברשימת ההתוויות המזכות בקנאביס רפואי בישראל. עם זאת, המטופל הישראלי הראשון בקנאביס רפואי, קיבל בתחילת שנות ה-2000 את האישור על סעיף אסתמה.


  1. ‫אסטמה ויטמינים אנטיאוקסידנטים‬‎

    www.youtube.com/watch?v=r-IYdNTdYgk
    לפני 4 ימים - הועלה על-ידי קובי עזרא
    אסטמה ויטמינים אנטיאוקסידנטים, עם ד"ר קובי עזרא. http://diet2all.net אוזון ורכיבים נוספים הנמצאים באוויר מזוהם, גורמים למגוון של בעיות בדרכי הנשימה. רכיבים א.
  1. ‫אסטמה דרכי טיפול‬‎

    www.youtube.com/watch?v=PqeQILiwBYA
    15 בפבר׳ 2013 - הועלה על-ידי קובי עזרא
    ד"ר קובי עזרא Ph.D מסביר אודות מחלת אסטמה (קצרת הנשימה) או גנחת הסימפונות הינה מחלה דלקתית חסימתית של מערכת הנשימה בתחתונה. הטיפול במחלת ...


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אסטמה ומחלות לב וכלי דם טרשתיות חולקות פתופיזיולוגיה דלקתית בסיסית

אסטמה ומחלות לב וכלי דם טרשתיות חולקות פתופיזיולוגיה דלקתית בסיסית. שיערנו כי אסתמה מתמשכת קשורה לעומס רובד הצוואר, מנבא חזק לאירועי מחלות לב וכלי דם טרשתיות. ה-MESA (Multi-Ethnic Study of Atherosclerosis) רשם מבוגרים נקיים מ מחלות לב וכלי דם טרשתיות ידועות בקו הבסיס. תת-סוג של אסתמה נקבע בבדיקה 1.  אסטמה מתמשכת הוגדרה כאסטמה הדורשת שימוש בתרופות בקרה, ואסטמה לסירוגין הוגדרה כאסטמה ללא תרופות בקרה.  אולטרסאונד ב-mode carotid בוצע כדי לזהות פלאק של carotid (ניקוד פלאק כולל [TPS], טווח 0-12). מודלים של רגרסיה רב-משתנים עם שונות חזקות העריכו את הקשר של תת-סוג אסטמה ועומס רובד הצוואר.  5029 המשתתפים היו בגיל ממוצע (SD) של 61.6 (10.0) שנים (53% היו נשים, 26% היו אנשים שחורים, 23% היו אנשים היספנים ו-12% היו אנשים סינים). רובד קרוטיד היה קיים ב-50.5% מהמשתתפים ללא אסטמה (TPS, 1.29 [1.80]), 49.5% מהמשתתפים עם אסטמה לסירוגין (TPS, 1.25 [1.76]), ו-67% מהמשתתפים עם אסטמה מתמשכת (TPS, 2.08 [2.35) ]) (P≤0.003). למשתתפים עם אסתמה מתמשכת היה אינטרלוקין-6 גבוה יותר (1.89 [1.61] pg/mL) בהשוואה למשתת

אסטמה וירידה במשקל

אסטמה וירידה במשקל , השפעות מיידיות וארוכות טווח של ירידה במשקל בקרת אנשים שמנים הסובלים מאסטמה : מחקר אקראי מבוקר. השמנת יתר ואסתמה בשני מצבים כרוניים המשפיעים על מיליוני אנשים ברחבי העולם. אסטמה דרכי טיפול מטרת המחקר : לחקור את השפעת ההשמנה או ה ירידה במשקל בקרב חולים שמנים הסובלים מ אסתמה . הנבדקים חולקו לשתי קבוצות מקבילות באופן אקראי. מרפאות חוץ פרטיות מרכז, הלסינקי, פינלנד. משתתפים : שתי קבוצות אשר מונות כ- 19 חולים שמנים  הסובלים מ אסתמה (מדד מסת גוף (kg / m2) 30-42), הנבדקים גויסו באמצעות מודעות בעיתונים. אסטמה סימנים וגורמים למחלה תכנית לירידה במשקל בפיקוח כוללו דיאטה דלת אנרגיה (דיאטה דלת קלוריות) במשך כשמונה שבועות. התוצאות : בסוף התכנית ל הפחתת המשקל , המשתתפים בקבוצת הטיפול שאיבדו בממוצע 14.5% ממשקלם לפני טיפול הדיאטה, ביקורת 0.3%. הדמויות המקבילות לאחר שנה אחת היו 11.3% ועלייה במשקל של 2.2%. לאחר תקופת הדיאטת שמונת השבועות ההבדל בשינויים באחוז בסיס FEV1from בקבוצות הטיפול וביקורת היה 7.2% (95% CI 1.9% ל -12.5%, P = 0. 009). ההבדל המקביל בשינוי

התרופה קורטיזון השפעות פזיולוגיות ופרמקולוגיות

התרופה קורטיזון (Cortisone) השפעות פזיולוגיות ופרמקולוגיות. http://asthma-dyspnea.blogspot.co.il/ קורטיזון (dehydrocorticosterone) הינו הורמון סטרואידי 21-פחמן. זהו אחד ההורמונים העיקריים שמופרשים על ידי בלוטת יותרת הכליה בתגובה למצבי לחץ. במבנה הכימי, הוא קורטיקוסטרואיד קשור קשר הדוק קורטיזול. הוא משמש לטיפול במגוון רחב של מחלות וניתן בהזרקה לווריד, בדרך הפה, intraarticularly (לתוך משותף), או transcutaneously. קורטיזון מדכא את פעילות המערכת החיסונית, ובכך מקטין את מצבי דלקת ונפיחות באתר הפציעה. סיכונים קיימים, בפרט בשימוש לטווח הארוך של קורטיזון. הסטרואיד קורטיזון ואדרנלין הם ההורמונים העיקריים שמופרשים ע"י הגוף כתגובה לסטרס-לחץ. הם מגבירים את לחץ הדם ומכינים את הגוף למשך תגובת הילחם או ברח. הזרקת קורטיזון יכולה לשמש גם בכדי לתת לנו הקלה על כאב לטווח קצר ולהפחית נפיחות כתוצאה מתגובת דלקת בגיד למשל, או בורסה, המפרקים של הברך, מרפק, כתף ולשבור עצם הזנב. הקורטיזון ניתן לעיתים למחלת ה אסטמה , ארטריטיס וכו'... קורטיזון יכול לשמש גם בכדי לדכא את התגובה החיסונית במכוון ב