דילוג לתוכן הראשי

אוסטאופורוזיס ושברים באסטמה במטופלת בסטרואידים דרך הפה ובשאיפה - קובי עזרא

סיכון מוגבר למחלת אוסטאופורוזיס ושברים בעצמות בקרב חולי אסטמה במטופלת בסטרואידים דרך הפה ו/או בשאיפה - קובי עזרא. להלן שני מחקרי בקרת מקרים מבוססי אוכלוסייה.

אוסטאופורוזיס ושברים באסטמה במטופלת בסטרואידים דרך הפה ובשאיפה - קובי עזרא


סטרואידים בשאיפה (ICS) וסטרואידים אוראלים בבליעה כלומר כדורים (OCS) נמצאים בשימוש נרחב לטיפול במחלת האסטמה. עם זאת, הסיכון לאוסטיאופורוזיס ושברים בעצמות (FF) עקב סטרואידים באסטמה אינו מבוסס היטב. 


שיטות ערכו שני מחקרי בקרה מקוננים תוך שימוש בנתונים מקושרים ממאגרי הנתונים של מחקר קליני (Clinical Practice Research Datalink) וסטטיסטיקה של פרקי בית חולים (HES). באמצעות קבוצה של חולי אסתמה, זיהו בנפרד מטופלים עם אוסטאופורוזיס או שברים בעצמות ובקרת התאמה בין מגדר, גיל ותרגול. 

אוסטאופורוזיס, אסטמה, סטרואידים,  קובי עזרא

נעשה שימוש ברגרסיה לוגיסטית מותנית לקביעת הקשר בין חשיפה לסטרואידים בשאיפה ואוראלים בבליעה, לבין הסיכון לאוסטאופורוזיס או שברים בעצמות. חושבה גם השכיחות של חולים שקיבלו לפחות ביספוספונט אחד.


התוצאות היה קשר בין המינון לתגובה בין המינון המצטבר לבין מספר המרשמים לאוראלים בבליעה / סטרואידים בשאיפה בשנה הקודמת, לבין הסיכון לאוסטאופורוזיס או שברים בעצמות. לאחר התאמה, אנשים שקיבלו יותר מרשמים לסטרואידים אוראלים בבליעה (≥9 לעומת 0) היו בסיכון של 4.50 (95% CI 3.21 עד 6.11) ו- 2.16 (95% CI 1.56-3.32) בסיכון לאוסטאופורוזיס ושברים בעצמות בהתאמה. 

לסטרואידים בשאיפה (≥11 לעומת 0) ה- ORs היו 1.60 (95% CI 1.22 עד 2.10) ו- 1.31 (95% CI 1.02 עד 1.68). למינון המצטבר הייתה השפעה דומה, כאשר אלו שקיבלו יותר אוראלים בבליעה או סטרואידים בשאיפה היו בסיכון גדול יותר. 

השכיחות של חולים שלקחו ≥9 סטרואידים אוראלים בבליעה ולפחות מרשם ביספוספונט אחד הייתה רק 50.6% ו- 48.4% לאוסטאופורוזיס ושברים בעצמות בהתאמה.


מסקנות הממצאים מראים כי חשיפה לסטרואידים אוראלים או לסטרואידים בשאיפה מהווה גורם סיכון עצמאי לבריאות העצם בקרב חולי אסתמה. 

לכן מומלץ להשתמש בסטרואידים ברמה הנמוכה ביותר האפשרית לשמירה על בקרת האסטמה.


מקור: http://dx.doi.org/10.1136/thoraxjnl-2020-215664


קובי עזרא Ph.D מספר על טיפולים טבעיים באלרגיות, אלרגיות לגורמים חיצוניים, אלרגיה לאבק אלרגיות למזון, סוגים של דרכי טיפול באלרגיה ועוד.

קובי עזרא Ph.D מסביר אודות מחלת אסטמה (קצרת הנשימה) או גנחת הסימפונות הינה מחלה דלקתית חסימתית של מערכת הנשימה בתחתונה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אסטמה ומחלות לב וכלי דם טרשתיות חולקות פתופיזיולוגיה דלקתית בסיסית

אסטמה ומחלות לב וכלי דם טרשתיות חולקות פתופיזיולוגיה דלקתית בסיסית. שיערנו כי אסתמה מתמשכת קשורה לעומס רובד הצוואר, מנבא חזק לאירועי מחלות לב וכלי דם טרשתיות. ה-MESA (Multi-Ethnic Study of Atherosclerosis) רשם מבוגרים נקיים מ מחלות לב וכלי דם טרשתיות ידועות בקו הבסיס. תת-סוג של אסתמה נקבע בבדיקה 1.  אסטמה מתמשכת הוגדרה כאסטמה הדורשת שימוש בתרופות בקרה, ואסטמה לסירוגין הוגדרה כאסטמה ללא תרופות בקרה.  אולטרסאונד ב-mode carotid בוצע כדי לזהות פלאק של carotid (ניקוד פלאק כולל [TPS], טווח 0-12). מודלים של רגרסיה רב-משתנים עם שונות חזקות העריכו את הקשר של תת-סוג אסטמה ועומס רובד הצוואר.  5029 המשתתפים היו בגיל ממוצע (SD) של 61.6 (10.0) שנים (53% היו נשים, 26% היו אנשים שחורים, 23% היו אנשים היספנים ו-12% היו אנשים סינים). רובד קרוטיד היה קיים ב-50.5% מהמשתתפים ללא אסטמה (TPS, 1.29 [1.80]), 49.5% מהמשתתפים עם אסטמה לסירוגין (TPS, 1.25 [1.76]), ו-67% מהמשתתפים עם אסטמה מתמשכת (TPS, 2.08 [2.35) ]) (P≤0.003). למשתתפים עם אסתמה מתמשכת היה אינטרלוקין-6 גבוה יותר (1.89 [1.61] pg/mL) בהשוואה למשתת

דיאטה לאסטמה

דיאטה מיוחדת אסטמה יש לציין כי אין דיאטה מיוחדת למחלת האסטמה . אך אציין, כי יודועים מזונות המפחיתי דלקת בדרכי הנשימה ב אסטמה . משקאות המכילים קפאין מספקים רמה מנוכה של הרחבת סימפונות לשעה או למשך מספר שעות, אך כשלוקחים משאף ונטולין התגובה היא הרבה יותר מהירה ויעילה להקלה הזמנית של תסמיני ה אסתמה . עם זאת, דיאטה טובה היא חלק חשוב בתכנית הטיפול ב אסתמה  שלכם. בדיוק כמו פעילות גופנית סדירה, תזונה בריאה היא טובה לכולם. זה נכון גם לגבי אנשים הסובלים מאסטמה!. השמנת יתר קשורה להתפתחוץ אסתמה חמורה יותר , אז אתם צריכים לנקוט בצעדים בכדי לשמור על משקל תקני. רופאים רבים חושדים כי מזונות מסוימים שאנו אוכלים עשויים להשפעה ישירות על ה אסתמה  התפתחותה. אך ישנו הצורך במחקרים נוספים שצריך לעשות לפני שאנחנו מבינים את הקשר המדויק בין האסתמה ודיאטה . אם אתם אלרגיים למזונות מסוימים, אתם צריכים להימנע מצריכתם. אלרגיה יכולה לגרום ל תסמיני אסתמה . אסתמה ותזונה השכיחות במחלת ה אסתמה עלתה בעשורים האחרונים, וחוקרים רבים מאמינים שיש לדיאטות המשתנות שלנו עשפעה לפחות מסויימת על הליך המחלה. כשאוכלים פ

אסטמה טיפול טבעי - קובי עזרא

היום אספר לכם על מחלת האסטמה, ואך ניתן לאזן אותה בטיפול טבעי, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית.  אסטמה היא מחלה חסימתית דלקתית כרונית בדרכי הנשימה. בעת התקף אסטמה דרכי הנשימה  התחתונות הופכות דלקתיות, צרות ומייצרות ריר עודף, מה שמקשה על זרימת האוויר פנימה והחוצה מהריאות.  כתוצאה מכך הסימפטומים של מחלת האסתמה יכולים לנוע בין קלים לחמורים ביותר, ויכולים להיות מופעלים ע"י מגוון גורמים, כגון: אלרגנים, פעילות גופנית, סטרס וזיהומים. אחד הגורמים העיקריים לאסטמה הוא נטייה גנטית, אם כי גם גורמים סביבתיים משחקים תפקיד משמעותי. חשיפה לאלרגנים כגון: קרדית אבק הבית, אבקה וקשקשים של חיות מחמד עלולה לעורר תסמיני אסטמה אצל אנשים מסוימים. טריגרים אחרים כוללים זיהומים בדרכי הנשימה, פעילות גופנית, שאיפת אוויר קר, עשן וזיהום אוויר. הסימפטומים של אסתמה יכולים להשתנות מאדם לאדם, אך התסמינים הנפוצים כוללים צפצופים, שיעול, לחץ בחזה וקוצר נשימה. תסמינים אלה יכולים להיות קלים או חמורים, ויכולים להופיע בכל עת, מה שמקשה על אנשים עם אסתמה לנהל חיים נורמליים. אין תרופה לאסתמה , אך