יום שבת, 25 באפריל 2015

אלרגיות: אסטמה, סינוסיטיס ועוד

אלרגיות: אסטמה, סינוסיטיס אלרגיות במערכת העיכול ועוד



אלרגיות על פי הגישה ההוליסטית והסינית

אם עברת ליד חתול והתעטשת, או אם טיילת בטבע באביב ופריחות העצים והצמחייה גרמו לך לעיניים דומעות ולנזלת... ככל הנראה מדובר באלרגיה.
להלן מספר עובדות מעניינות על אלרגיות:

    • אלרגיה היא מצב שבו קיים גירוי קבוע  או תגובת יתר במערכת החיסון שלנו. הגורם לתגובה יכול להיות אוכל מסוים, גורם שנשאף או הוזרק לגוף או כל חומר איתו באנו במגע, הנתפס על ידי הגוף כמאיים.

    • קיימים מספר סוגים של אלרגיות. בסוג המוכר יותר (רק כ -% 5 ) נכרת תגובה כמעט מיידית בגוף לאחר חשיפה לאלרגן. התגובה יכולה להיות התעטשות, עניים דומעות, פריחה עם גרוד או בלי ועוד. הימנעות ממגע עם הגורם האלרגני פותרת בדרך כלל את הבעיה וניתן ברוב המקרים לחיות איתה.

    • סוג אחר, מורכב יותר, הוא תגובה אלרגית מושהית הלוקחת מספר שעות או אפילו ימים עד הופעתה לאחר חשיפה לאלרגן. במצב זה קשה הרבה יותר לזהות את הגורם לתגובת היתר. במקרים אלו הסימפטומים מגוונים יותר: קשיי עיכול, מיגרנות, מצבי רוח משתנים, אף סתום, עלייה לא מוסברת במשקל, כאבי פרקים ועוד.

    • נטייה לאלרגיה היא בדרך כלל תורשתית, למרות שהיא יכולה להתפתח באופן פתאומי אצל כל אחד. ילדים להורים הסובלים מאלרגיות הם בעלי סיכוי של כ- 50% יותר לסבול מתופעה אלרגית זו או אחרת במהלך חייהם.

    • האלרגיה יכולה להופיע יום בהיר אחד ללא התרעה מוקדמת, ומגורם שאותו צרכנו או בו השתמשנו באופן קבוע בעבר. לא ידוע מה מכניס את האלרגיה לפעולה ומה הן הסיבות שגורמות לירידה ביעילות במערכת החיסון.

    • חולשת מערכת החיסון מלבד היותה תורשתית כנטייה מושפעת מאד מהאופן בה אנו מתחזקים את הגוף. לדוגמא: מחסורים תזונתיים כתוצאה מאכילה לא מאוזנת, אכילת מזון מהיר, אכילת מזון עשיר בצבעי מאכל או חומרים משמרים, חשיפה לכימיקלים, מתכות כבדות,  חומרי ריסוס ואפילו אנטיביוטיקה במינונים גבוהים. מעלים את סיכויי הגוף לפתח חולשות במערכת החיסון.

    • ניתן לשפר במידה נכרת את העוצמה ואף להפטר מאלרגיות על ידי שינוי התזונה. חיזוק מערכת החיסון והוצאת הגורמים האלרגניים מהמערכת (במידה וניתן).

    • יש לנסות ולבודד את המאכלים מעוררי האלרגיה במידת האפשר. אלרגיה לחיטה, למוצרי חלב, לכימיקלים במזון, לביצים וכ"ו כל קבוצה תתאפיין בסימפטומים שונים. כדאי לגשת לברור. אורך התהליך תלוי במשך הזמן ממנו סובל האדם מהאלרגיה, ולעיתים יכול השינוי לקחת זמן.

    • אכילה מאוזנת הכוללת ירקות חיים ומבושלים, דגנים וקטניות, יותר דגים ופחות בשר בקר - תורמת ברוב המקרים לשיפור ניכר ונותנת כלים לגוף להתמודד טוב יותר עם הסימפטומים המציקים. שתייה מרובה של מים ונוזלים ללא קופאין וסוכר, חשובים ביותר לשטיפת הגוף מבפנים ומעודדים הוצאת רעלים מהמערכת.

    • פעילות גופנית מחזקת את הגוף ואת יכולת ההתנגדות שלו למחלות ולהשפעות אלרגניות. זהו שלב חשוב בדרך אל בריאות טובה יותר! 
מאת: articles מאת: המאמר באדיבות ציפי בר, מרצה ומטפלת בתזונה אינטגרטיבית- הוליסטית וסינית.

אין תגובות:

פרסום תגובה

תוכלו לשלוח לנו הכל אודות מחלת האסטמה, החל מתופעות לוואי אישיות של תרופות ועד למאמרים אודות המחלה... (למייל: kobisport@gmail.com)